Резюме. У статті розглянуто проблематику формування комунікативної компетентності у студентів стоматологічного факультету НМУ. Ефективна взаємодія лікар–пацієнт допомагає пацієнтам більш обґрунтовано ухвалювати рішення про лікування та профілактику стомат

  • Ю. Г. Коленко
  • О. В. Ліновицька
  • Г. Д. Малунова
Ключові слова: комунікативна компетентність, лікар–пацієнт, студенти стоматологічного факультету, пацієнт-орієнтована модель

Анотація

Резюме. У статті розглянуто проблематику формування комунікативної компетентності у студентів стоматологічного факультету НМУ. Ефективна взаємодія лікар–пацієнт допомагає пацієнтам більш обґрунтовано ухвалювати рішення про лікування та профілактику стоматологічних захворювань. У НМУ запроваджено поетапну систему формування комунікативних навичок на основі інтеграції гуманітарних (філософія, психологія, мовні дисципліни) та профільних клінічних дисциплін. У дослідженні взяли участь 58 студентів 4 та 5 го курсів стоматологічного факультету. За результатами дослідження визначена необхідність удосконалення процесу формування комунікативних навичок студентів під час вивчення дисциплін стоматологічного профілю, підвищення професіоналізму викладачів і запровадження сучасних методів оцінювання навичок спілкування.
Ключові слова: комунікативна компетентність, лікар–пацієнт, студенти стоматологічного факультету, пацієнт-орієнтована модель

Біографії авторів

Ю. Г. Коленко

Ю.Г. Коленко – професор кафедри терапевтичної стоматології. Національний медичний університет імені О.О. Богомольця.

О. В. Ліновицька

О.В. Ліновицька – професор кафедри терапевтичної стоматології. Національний медичний університет імені О.О. Богомольця.

Г. Д. Малунова

Г.Д. Малунова – доцент кафедри латинської мови. Національний медичний університет імені О.О. Богомольця

Посилання

1. Developing future skills in higher education ET2020. Peer Learning Activity (PLA)
[Internet]. Available from: http://ccedcomplete.com/documentation/developing_future_skills_in_
higher_education_eng.pdf
2. Exploring the ACGME Core Competencies: Interpersonal and Communication Skills.
Part 6 of 7 [Internet]. Available from: https://knowledgeplus.nejm.org/blog/acgme-core-competencies-
interpersonal-and-communication-skills
3. Levinson W, Lesser CS, Epstein RM. Developing physician communication skills for
patient-centered care. Levinson W, Lesser CS, Epstein RM. Health Aff. 2010; 29(7): 1310–1318 p
4. Kaplan Sherrie H. PhD MPH; Greenfield, Sheldon MD; Ware, John E. Jr. PhD Assessing
the effects of physician-patient interactions on the outcomes of chronic disease. Kaplan Sherrie H. PhD
MPH; Greenfield, Sheldon MD; Ware, John E. Jr. PhD. Medical Care. Volume 27; 3: 110–127 p
5. Daniela Vogel, Marco Meyer and Sigrid Harendza. Verbal and non-verbal communication
skills including empathy during history taking of undergraduate medical students
[Internet]. Daniela Vogel, Marco Meyer and Sigrid Harendza. BMC Medical Education. 2018;
18: 157. Available from: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1260-9
6. Camila Ament Giuliani dos Santos Franco, Renato Soleiman Franco, Josй Mauro
Ceratti Lopes, Milton Severoand Maria Amйlia Ferreira Clinical communication skills andprofessionalism
education are requiredfrom the beginning of medical training – a point of view of family
physicians [Internet]. Camila Ament Giuliani dos Santos Franco, Renato Soleiman Franco.
BMC Medical Education. 2018. Available from: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1141-2
7. Stephen G. HenryL, Eric S. Holmboe & Richard M. Evidence-based competencies
for improving communication skills in graduate medical education: A review with suggestions
for implementation [Internet]. Stephen G. HenryL, Eric S. Holmboe & Richard M. Medical
Teacher. 2013. Available from: https://www.researchgate.net/publication/235748502_Evidence-
based_competencies_for_improving_communication_skills_in_graduate_medical_education_
A_review_with_suggestions_for_implementation).
Опубліковано
2019-12-16
Розділ
НАВЧАННЯ